Custard kokos taart

13 november 2012

Ik heb een leuke nieuwe taartvorm in de vorm van een hartje, dus ik heb helemaal zin om de keuken in te gaan en taarten en cakes te bakken! Deze taart was een experimentje. Ik had vooral ontzettend veel zin om iets te eten waar kokos inzat, dus ben ik maar wat ingrediënten gaan verzamelen en op hoop van zegen een taart gaan bakken. Ik slaakte een zucht van verlichting toen de taart als één geheel uit de oven kwam, en niet in elkaar stortte toen ik de bakvorm probeerde te verwijderen. En gelukkig smaakte het ook nog heel lekker.

Als basis heb ik de taartbodem gebruikt waar ik ook quiche mee maak. Voeg als extra ingrediënt een theelepel vanille extract, of een zakje vanillesuiker toe om er een zoete taartbodem van te maken.

Verwarm de oven voor op 180C. Bak de bodem alvast 5 minuten om hem wat steviger te maken.

Benodigdheden:
3 eieren
400 ml amandelmelk
150 gram rietsuiker
2oo gram kokos
1/2 tl zout
1 tl vanille extract

Mix alle ingredienten in een kom tot een mooi, beetje schuimend geheel. Giet het op de taartbodem en bak in ongeveer 45 minuten gaar.

Laat goed afkoelen voordat je de taart uit de vorm haalt.



0 comments:

Een reactie posten